Tuesday, February 13, 2007

Tråkliv

Allright. Det har ju hänt en del sedan sist. I fredags fick jag fly fältet efter långvariga problem med grannarna. Jag ringde slutligen både polis och hyresvärd vilket resulterade i ren rädsla och obehag inför att stanna kvar över helgen. Jag tog mig alltså hem till mor för att få en chans att plugga i lugn och ro och det var ju ett helt oslagbart drag. Så fantastiskt skönt. Igår fyra timmars fysikprov, som gick sådär, vilket gav mig en onaturlig panikkänsla så nu är snaran åtdragen. Disciplin är mitt nya ledord och jag funderar till och med på att skippa resan hem till Sthlm under sportlovet för att slippa distraheras av underbara vänner och trevliga aktiviteter. Vännerna och Stockholm finns förhoppningsvis kvar, men det här året har jag bara ett av, och det är i princip min enda chans att komma in på läkarlinjen så jag kan inte och får inte sumpa det. Jag skulle bli så vidrigt besviken på mig själv.

Ja, så är det. Nödvändigt tråkliv i G-by.

(Jag lärde för övrigt Miyako ett passande nytt ord på svenska idag; skitliv. Kul tyckte jag.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home