Thursday, February 08, 2007

Monsterträning och konsekvenser

Jag är uppe med tuppen och mig själv för att göra klart min biologiuppsats och hinna plugga lite fysik inför prov på måndag. Sedan jag började monsterträna har jag upptäckt att då jag kommer hem på kvällen, cirkus 20.00 så är jag så ofantligt trött, och NÖJD med mig själv så jag tänker "å, nu har jag varit duktig" och får av någon anledning för mig att jag då inte behöver sätta mig ner och plugga, vilket leder till att jag halkar efter både här och där. Så igår tog jag det smarta beslutet att ok, jag är trött, gå och lägg dig, nu!!! MEN gå upp tidigt tidigt, så att pluggtimmarna inte blir färre, utan bara flyttas till en annan plats på dygnet. Och det funkar faktiskt sjukt bra! Känns det som nu iallafall. Visserligen sitter jag här och bloggar och har inte kommit igång med plugget än, men jag har faktiskt även varit nere i tvättstugan för att ta itu med mitt orena klädberg! Så, jag är effektiv, och äckligt smart, och nu ska jag placera lite av den smartheten i en slutsats om evolutionen! Trevlig torsdag till alla!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home