Monday, February 05, 2007

Gamleby

Från det ena till det andra. Efter ett halvårs uppehåll tar jag mig i kragen och bloggar vidare om nya livet i nya lilla pytteby. Nu har jag iofs varit här ett tag, men jag jag känner att det är dags att börja berätta lite om hur en vardag på en folkis i en tiny by kan te sig.

Vardagen består förstås mest av plugg, så jag förmodar att det är ett rent egoistiskt drag av mig att sätta igång och blogga igen, en anledning till paus och en chans att rensa hjärnan. Därför finns det inte överdrivet mycket att skriva om, egentligen, om man inte har förmågan att observera och uppskatta de små små små nyanserna i tillvaron. Idag är till exempel en måndag. Och jag har varit i skolan. Tills klockan var fem. Sen cyklade jag hem och käkade, gick och tränade och nu är jag hemma igen och ska sätta igång med min biologi-uppsats om den egentligen så fascinerande evolutionen men just nu not så fascinerande evolutionen. Detta är nog bland det tråkigaste jag någonsin gjort. Biologi A, fuck it, sjukt meningslöst.

Jaha. Äsch. Kanske får det räcka för idag. Måste som sagt komma igång om det någonsin ska bli något av den där uppsatsen. Pusspuss.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home